COMPONENŢA DOSARULUI ACTIVITĂŢII

 

  1. A.    FIŞA ACTIVITĂŢII: OCOLUL PĂMÂNTULUI ÎN 6 ORE

 

 

Numele şi adresa unităţii de învăţământ aplicante:

ȘCOALA GIMNAZIALĂ RÂU DE MORI

str. PRINCIPALĂ, nr. 26

RÂU DE MORI

JUDEȚUL HUNEDOARA

 

Nivelul de învăţământ: primar-gimnazial

 

Număr elevi din şcoală: 178

 

Numărul cadrelor didactice din şcoală: 18

 

Coordonatorul activităţii: (nume, prenume, funcţie, date de contact)

PETER ILIANA-NICOLETA, consilier educativ

BODOR MARTIN, prof religie

 

  1. Titlul activităţii: OCOLUL PĂMÂNTULUI ÎN 6 ORE

 

  1. Domeniul în care se încadrează activitatea: activitate culturala

 

  1. Scopul activităţii: familiarizarea elevilor cu cultura altori  tari aflate de pe alte continente

 

  1. Obiectivele educaţionale ale activităţii:

 

  • Dezvoltarea interesului elevilor pentru cultura altor tari
  • Cultivarea respectului si nondiscriminarii
  • Cresterea motivatiei si interesului pentru cunoastere
  • Dezvoltarea capacitatii de a intelege si respecta traditiile altor tari
  • Creşterea capacităţii de a înţelege interacţiuni şi relaţii cauzale în natură şi în societate

 

  1. Elevi participanţi: (numărul total de participanţi, procent de participanţi din numărul total de elevi din grupul ţintă) 154, 86%

 

  1. Durata şi locul desfăşurării activităţii: 6 ore, 8-14, 21 APRILIE 2016, ȘCOALA GIMNAZIALĂ RÂU DE MORI-sălile de clasă, curtea școlii

 

  1. Descrierea activităţii. Descrieți, pe scurt, activitatea, în cel mult 5-10 rânduri, menționând elementele de succes ale acesteia (conținut, metodele, sarcini de lucru, caracter interdisciplinar, parteneriate etc.):

 

In cadrul parteneriatului incheiat între școala nostră si oraganizația  OM ROMÂNIA, din Brașov, 12 voluntari ai oraganizatiei s-au deplasat la Școala Gimnazială Râu de Mori, unde ajutati de cadrele didactice au sustinut activitatea  Ocolul Pământului în 6 ore. Sălile de clasă au fost decorate de către voluntari, astfel încât să corespundă unei anumite țări. Au fost alese următoarele țări: Kazahstan, Coreea de Sud, Egipt, Arabia Saudita, India si Kenya. Activitatea s-a desfășurat sub forma unei călătorii imaginare pe care elevii au facut-o in fiecare dintre aceste țări. Pentru a face totul mult mai atractiv, toți elevii au primit la intrarea în școala câte un “pasaport” si  “bilete de avion”, au fost verificati de către “ vamesi” la intrarea in scoala apoi au fost preluati pe rand de catre “pilotul avionului ce urma sa-I duca la destinatie”. Pe rand elevii fiecarei clase, insotiti de profesorul diriginte sau de catre invatator, au calatorit in tarile mai sus mentionate, unde erau asteptati de voluntari, imbracati conform tarii in care ne aflam. Voluntarii au dat elevilor informatii despre traditiile si cultura tarii respective si au raspuns intrebarilor elevilor. La finalul activitatilor toti participantii au participat, in curtea scolii, la o activitate de gen feed-back, a celor vazute si auzite.

 

  1. Descrierea rezultatelor obţinute în urma activităţii: in urma activitatii elevii claselor primare si de gimnaziu au demonstrat faptul ca au retinut o multime de lucruri noi, mai ales curiozitati despre tarile „ vizitate”. Elevii au reusit sa invete chiar si unele expresii uzuale in limbi cu care au fost mai putin familiarizati pana in prezent, cum ar fi limba coreeana.

 

  1. Precizaţi dacă elevii/profesorii/părinţii si-au manifestat dorinţa de continuare a acestei activităţi şi modalitatea în care puteţi asigura acest lucru: Colectivul de cadre didactice participante la activiatate, elevii participanti cat si parintii acestora si-au manifestat dorinta de continuare a unor astfel de activitati. In urma discutiilor cu voluntarii OM ROMANIA, s-a decis continuarea parteneriatului, astfel incat in scola vor mai fi derulate activitati de acest gen dar si unele noi, la fel de captivante.

 

  1.  Motivaţia propunerii activităţii ca fiind cea mai…(maximum ½ pagini): argumente ale cadrelor didactice, ale elevilor, ale părinţilor. Cadrelor didactice, elevilor si parintilor le-au fost aplicate chestionare privind activitatile derulate in saptamna SCOALA ALTFEL: SA STII MAI MULTE, SA FII MAI BUN 2016. In urma analizei chestionarelor, dar si a discutiilor directe s-a concluzionat faptul ca activitatea desfasurata in data de 21 aprilie, OCOLUL PAMANTULUI IN 6 ORE, a fost cea mai de impact activitate defasurata in scoala noastra in acest an. Cadrele didacctice au fost surprinse, si incantate, in acelasi timp sa vada interesul cu care copiii au participat la activitate, si mai ales multitudinea de informatii cu care au ramas in urma activitatii. Elevii au fost extrem de fericiti pentru ca au avut sana, chiar si imaginar, sa calatoreasca cu avionul, sa detina un pasaport si un bilet de avion. Ei au luat extrem de in serios momentul controlului pasaportului de catre vames si au ascultat cu interes indicatiile pilotului de avion. In clase elevii au adresat o multime de intrebari si au fost incantati sa incerce haine traditionale din alte tari, au incercat chiar sa scrie si sa vorbeasca in alte limbi. Parintii au afirmat ca in urma activitatii, copii au venit acasa cu un bagaj bogat de cunostinte pe care l-au impartasit cu familia, si multi dintre ei au spus ca a fost „cea mai frumoasa zi din Saptamana Altfel”. Parintii au mai spus si ca elevii pastreaza inca „ pasapoartele si biletele de avion” primite. Aceasta activitate a reusit sa intreaca in popularitate excursiile si drumetiile, care erau pana anul acesta cele mai indragite activitati din Saptamana Scoala Altfel.

 

  1. Ataşaţi cele mai relevante mărturii ale elevilor/profesorilor/părinţilor referitoare la activitatea propusă:

Solomonesc Priscila, cls a IV-a „ Joi am invatat sa spun Buna ziua, La revedere si Pe mine ma cheama, in limba coreeana. A fost super. I-am spus si mamei acasa. A inceput sa-mi placa aceasta limba pe care nu am mai auzit-o pana acum. Doamna care ne-a prezentat despre Coreea de Sud a fost cea mai draguta, iar domnul din Arabia Saudita a fost cel mai amuzant.”

Petrescu Andrada, cls a V-a , „ Astazi a fost cea mai frumoasa zi la scoala. Am primit pasaport si bilet de avion. Chiar daca nu am calatorit cu adevarat in avion, domnul pilot a fost foarte dragut si ne-a plimbat dintr-o tara in alta. Mie mi-a placut mult India, pentru ca femeile sunt imbracate foarte frumos si au  unele obiceiuri despre care  nu am mai auzit. Am aflat ca vaca este pentru ei un animal sfant. Nu stiam acest lucru. Mi-au placut mult si jocurile din curtea scolii facute impreuna cu voluntarii.”

Bumbaru Beniamin, clasa a VI-a, „ Cand voi fi mare vreau sa ma fac pilot de avion. Cred ca este foarte frumos sa calatoresti in atatea locuri cum am calatorit noi astazi. Azi am ajuns in Egipt, am aflat multe lucruri despre faraoni si despre piramide. Cred ca voi mai cauta si eu informatii, pentru ca mi s-a parut foarte interesant. Cand o sa devin pilot, prima data voi zbura in Egipt.”

Ganea Denisa, cls a VII-a „ Chiar daca cu o zi inainate am fost plecata intr-o excursie destul de lunga si obositoare, am vrut ca joi sa fiu prezenta la scoala, si nu am regretat. Activitatea voluntarilor a fost extrem de interesanta si foarte bine organizata. Am primt pasaport si bilet de avion cu care am vizitat Egiptul, India, Correa de Sud, Kenya. Toate tarlle mi-au placut, dar cel mai interesant mi s-a parut in Kenya. Este o tara foarte frumoasa, despre care am invatat si la geografie, dar azi am aflat unele curiozitati pe care nu le stiam. Nu credeam ca in lume exista copii chiar atat de saraci intr-o tara atat de frumoasa.”

Butoi Rebeca, cls a VII-a, „ Foarte multe lucruri interesante am aflat astazi. Activitatea a fost foarte bine organizata si toti coelgii mei au fost interesati de cele prezentate. Mi-a placut faptul ca la final am fost intrebati in ce tari mai vrem sa calatorim si ni s-a promis ca data viitoare vom calatori si in acele tari. Abia astept!”

 Filan Rodica, profesor limba romana,diriginte cls a V-a „ Ceea ce s-a intamplat astazi la noi in scoala a fsot o premiera extrem de placuta. Am vazut elevii fascinati de modul in care a fost gandita activitatea, ideile vountarilor mi s-au parut minunate, iar modul in care au pus in scena totul, a reusit sa ne captiveze si pe noi, cadrele didactice.”

Braila Cornelia, invatatoare, cls I-III, „ Nu credem ca elevii mei, mici inca, vor putea avea rabdare la o activitate desfasurata pe parcursul a 6 ore. Surpriza a fost, insa imensa, cand la sfrasitul activitatii ma intrebau „ si acum unde trebuie sa aterizam?”. Majoritaea au spus ca nu si-au dat seama ca au trecut atatea ore. Acest fapt ne arata faptul ca elevilor le-a placut activitatea si au participat activ la cele ce s-au intamplat”

Bodor Martin, prof religie „ Nu ma asteptam ca aceasta activitate sa se bucure de un asemenea succes. La finalul ei elevii nu se mai puteau desparti de voluntari, faceau poze, se imbracau cu hainele lor si nu mai conteneau cu intrebarile. Cred ca ceste lucruri inseamna foarte mult si sper la o continuarea a parteneriatului cu acesti voluntari minunati.”

Chiper Antonela, director „ Voluntarii au reusit astazi ceea ce orice profesor si-ar dori, sa le mentina atentia vie elevilor pe parcursul mai multor ore. Acest fapt demonstreaza ca activitaea a fost organizata in amanunt, nici un detaliu nu a fost lasat la voia intamplarii. Felicit voluntarii implicati in activitate, cadrele didactice prezente si mai ales elevii care au demonstrat ca atunci cand sunt interesati pot retine o multime de lucruri.Asteptam revenirea acestor voluntari in scoala noastra pentru alte activitati la fel de interesante si captivante.”

 

 

  1. Ataşaţi „dovezi” ale activităţii (fotografii, filme, documentare, link-uri către articole din presă etc.)

 

 

                     http://www.kizoa.com/Video-Editor-Movie-Maker/d43891559k7745598o1l1/ocolul-pamantului